08 June 2008

ntah la...

perasaan aku arini ntah pape jek..
td ad kwn aku bg tau,hadiah tu klau x nak bg,takpe je..
aku lemah tul klau ayat2 wat org serba salah ni..
cbe la ckp,hadiah tu aku minta main2 je,ke..
ayat yg wat aku rse lega la...
aritu dah la pakse2 aku utk bg hadiah kat ko
pastu ni ckp camtu lak..
klau x nk bg,takpe je..
ye aku serba salah..
aku bukan x nak bagi..
tapi aritu ko buat aku sedih..
yang ko g sebut psl ape yg aku nak bg kat org tu nape.
org tu pun aku x bg ape2 lg..
ayat ko mmg power
die ko boleh bg,aku minta ko x bg lak.
aku x penah cakap x bg..
cume jgn la pakse2.
kat aku cakap klau aku ade lebih,aku bagi.
ko bukannyer x kenal aku.
aku ni ,klau ad majlis pape,ko siap da boleh teka aku pakai baju ape.
aku pun x tau nak rase ape biel orang smpai dah boleh teka aku pakai baju ape.
nak cakap aku ni takde baju,mak aku x bg tunjuk kesusahan dri kat org lain..
jd aku cakap je la baju yg aku pkai tu baju fevret aku..
sedayanya aku cube nak tukar2 baju.
tapi da itu je yg aku ad.ye aku pkai yg tu je..
ehe..
hadiah..
at kwn2 yg aku dah janji mcm2 tu,tgu je la aku tunaikan ye..
korang kan baik ngan aku,jd aku pun kne baik la ngan kon\rang gak kn..
jd tgu je la ye..maaf la klau lmbt tunai kn..
dan pd sape2 yg ckp klau x nk bg tu takpe..
aku x penah ckp x nak bg k..
ehe..
td call mak.aku tye la kabo semua..
mak aku tye
adik aku dtg nnt,nak krim pape x
aku ckp je la ape yg kwn2 aku kirim..
pastu mak aku tye psl pakaian lak.
aku ckp la,baju yg ade ni pun leh pkai lg..
ikutkan hati mmg nak,tp bio je la..
pkai yg ade je..
klau koyak ke,tgl butang ke..
jahit je la.
jahit bujang2 je..
seminggu pkai,da koyak bali,da tgl balik..
huhuhuhu..
pndai2 la idup,da beso..
x kn nk ssh kn parent jek.
aku tye psl duit blnn..
mak aku tye,nak tmbh lg ke..
aku bru nak suh kurang kn..
aku dgr kwn2 aku kat cni siap jual2 hrtew die org..
sbb family die org ad masalah.
jd aku pun pkir,nak kurang kn jek krmn blnn tu..
da kena bebel lak ngan mak aku..
huhuhu...
mak aku nak bg lebih,aku leh lak minta kurangkan..
last2,kekal cam bse jek..
cume mkin lewat je.
takpe la klau lewat,leh je wat2 lubang2..
dpt duit,timbus la balik lubang tu..
huhuhu...
aku tak tau la nak suh mak aku krm ape..
tp pd aku,aku nak gamba je..
rindu sgt..
aku nak balik,nak betulkan kad aku.
tp mak aku suh stay cni jek
ye aku taat je..
taun ni aku stay cni je la..
takde mood da nak jejalan..
jejalan,nnt org ngumpat aku jek..
nak je aku jual komputer ngan hp aku ni
tp bape sen sgt la dptnyer..
bnde yg aku je reti gune,nak jual pun takde hrge.
baik pkai leklok je...
syukur leh pkai lg..
ehe..
kenapa la aku ni ske sgt pening2 pkir masalah..
tau nyesal x berjaya
tp malas usaha
kejenyer memain jek..
mak aku sll pesan..
rajin2 usaha utk jamin mase depan..
tp aku ni,ntah la..
degil,malas,main2,semua ade..
ntah la..
kepala aku x tau tgh pkir ape..
nk ckp pkir psl die.
die ni pun pening gak
da la ngadu kat aku psl kesunyian die
die pkir aku kat cni x sunyi ke.
aku ni,klau ad sepuluh genih..
klau ad dua pilihan,same ade utk beli topup @ beli lauk..
aku rse aku pilih topup..
sbb klau aku kurus,ko x nmpk..
lg pun aku ni da mmg kurus.
huhuhu...
klau x beli topup,nnt ko marah..
ye aku beli,leh msj2 ngan ko..
tp skrg aku pkai site kat web maxis jek..
tu pun kwn aku yg bg akaun..
terimas kasih sgt2 kat die..
ye sedayanya aku layan ko..
walaupun klau ko takde mood,aku yg naikkkan mood..
klau aku takde mood,ko tgu je aku naikkan mood sndiri...
huhuhu..
mak aku ckp...
suh duk ramai,bio sewa bayar kurang ckit..
pd aku,mungkin boleh je..
tp ntah la,takde yg nak mulakan dlu...
aku ni sape la...
x reti aku nk cadang2 ni..
duk rmai2 satu umah.mcm lain lak..
tp ntah la..
duk rmai2 pun,tp klu rse mcm sorg2 x gne gak..
luar nmpk hepi,tp jiwa derita jek...
tabah la kononnyer..
tp bgn2 pagi,nangis..
huhuhu..
lg satu..
aku x tau la setan mne yg kcau aku ni..
tp klau aku tido,ad je mimpi yg x best..
kcau tul la..
wat aku x selesa jek..
aku pun takde mase nk pkir mimpi2 tu..
lantak la...
paper lst selasa ni...
camni la budak rajin..
org da abis exam,aku bace kitab lg..
adakah aku ni sedang menyesal...
tp ape yg aku sesal kn tu,sbb salah aku gak,,
ye padan muke...
adakah aku ni x berguna..
x leh gak ckp camtu..
sebab ramai org letak harapan kat ko..
harapan..
adakah aku ni tertekan dengan harapan org lain??
takdenyer..
aku ni mne ad harapan,jd aku ikut je la pape yg org harapkan kat aku..
semua ngikut org jek..
da nak wat camne,nak ikut haluan sendiri,x kuat..
nak wat pilihan,pilih baju kat kedai pun aku x reti lg..
huhuhu...
nmpk mcm bodoh sgt lak kn bile asik ikut je ckp org...
luurs bendul jek..
tp da aku dri dlu camni...
cian aku ni kan..
atuk aku dlu pun ckp.klau ko kawen,bini ko queen control la..
aku pun tak tau la...
tp pd aku..
segalanya ikut mak aku..
walaupun aku ni suke membantah..
tp lastnyer,cakap mak aku tu gak la yg betul..
dlu2 je aku bantah2 ni..
skrg da kurang da..
takut aku,bala tu datang time tu gak..
sbb dlu sll kene..
terima kasih la ye..
kat sape2 yang syg aku..
huhuhuhuhu...
penat lak mengarut2 ni...
nak "dating" jap.
pastu nak tido..

2 comments:

jelikweyh said...

Ulasan dari calon tokoh sasterawati negara : puisi yg amat memberangsangkan ... klu print , baper page yerk ??? x reti pilih baju kew ??? tu lh ... slalu ejek ak kj kt laut ... ak kj laut pn , tahu gak ak pilih baju utk kaum laki2 & pompuan ... ehehe ... nk belajar sama ak kew ??? ak ok jerk ^_^

Syababulislam said...

ehe..