21 June 2008

abis exam

alhamdulillah,exam da selesai da..
setelah berbulan2 wat2 risau ngan imtihan,akhirnya kepala ini lega seleganya.
sebelum mula peksa last paper aritu,aku ad la minta2 nasihat dri kwn.
die ckp,hidup ni x leh harapkan org je..
dan yg wat aku bersemangat bile die kate,
dlm hidup ni,kite jgn sekali2 takde semangat ngan putus asa.
org x tak paham kite,yg penting kite paham dri sendiri.
ak tul2 tersedar bile die ckp jgn sekali2 putus asa..
tp ak ni camni la,perlu sentiasa d nasihati.
harap2 aku psni takde pkir nak putus asa..

an da balik dri dumyat,giliran aku lak merayap..
setel bayar duit umah.
aku pun g mansura.naik ketapi..
kat mansura stay umah amir,umah tu ad fathi,ada affu,ad kapak,ngan ada abd rahman.
sebut semua,ehe..
jjln mkn eskrim,mkn kek,mkn buah,mkn jek..
nasib baik ak x duk kat mansura,kalu x mesti ak da berat.ehe..
jjln tgk dak2 ni main bola,main ngan dak2 medik,dak2 indon.
g padang,ad awek lakda lame x jumpe awek2 mesia yg bukan ustazah,
jd x selesa lak aku.
pastu g asfour,cari gelang.
ehem2..ehe..
setelah berhari2 mengacau n mengepau org mansura.
aku pun cube untuk pulang ke kaherah.
tetapi apekan daya.
dak dumyat berjaya memujuk
aku utk ke dumyat.
aku pun g dumyat naik tremco..
smpai dumyat,lg la sunyi..
mcm bru pas perang jek,bandar besa,takde org..
tp takpe la,ziarah2 member..
pastu mandi laut..
hahaha..
g pantai ngan bobot,ramai arab..
arab ad yg mandi pkai jubah.
yg pkai niqab pun ad..
tul2 jage 'sosial'.
ehe.
aku mandi sorg2,bobot jge brg.
mandi pye mandi,bosan gak la.
aku pun mula merayap2 mencari mangse.
ngan ombak yg ganas.
abis masin2 mulut aku time tu.
naik dri laut.
cian tgk bobot.
layan peminat sorg2.
mcm artis lak bile kat pantai.
ad je yg rapat.
balik dri pantai,leh kne tipu lak.
nasib baik tipu ckit2 jek..
pastu soknyer balik kaherah..
memulakan hari baru,umur 21,kat dumyat..
naik ketapi,dlm ketapi kne ngurat lak..
nape la duk depan aku.
da la lawa.aku duk diam2.
leh ajak bual lak.
nasib baik die perasan yg aku x selesa.
die pun diam jek..
ehe..
smpai umah,buka2 pintu.
mcm2 ada..
main2 air jap,n tido..
selamat bercuti pd yg cuti..

2 comments:

jelikweyh said...

ko dh cuti ... ak lak br nk muler ... pedoman utk kita b'2 ... jgn putus asa ... nk pinjam kata2 pk cik dzul ak "jika doamu d makbulkn, tandanya Allah menyayangimu, jika doamu lmbt d'makbulkn tandanya Allah ingin mengujimu, jika doamu tak d'makbulkn tandanya Allah merancang yg terbaik untuk diri mu" ... so zahar & utk ak sndr , jgn gatal2 nk give - up ... klu dh wat tuh , jgn gedik2 nk patah balik ... alang2 makan nasi , biar sampai pinggan licin ... uhuhuhu

Syababulislam said...

ehe...